Pensem i experimentem!

Després de fer el post de l’arc de Sant Martí en aquest mateix blog, el Pau, em comentava una mica quina era la idea de la forma geomètrica de l’arc de sant martí, i ens proposava de jugar amb la càmera per aconseguir les diferents còniques. Jo tornant de Madrid amb l’avió, mireu que vaig veure!

És un arc de Sant Martí complert amb la ombra del meu propi avió al mig…

Bé, doncs d’aquest tema, crec que entre tots podriem fer un post per enviar al concurs de “Carnaval de Matemáticas” on cada mes, tota la gent que hi penja posts de matemàtiques participa al concurs. A veure si entrem a temps al concurs d’Octubre! Si no, no passa res, i podem fer-ho per més endavant!

Per tant us animo a tots, a que busqueu alguna informació que ens pugui ser útil per saber més coses de la forma geomètrica de l’arc de Sant Martí, i de les possibles projeccions, que podem fer amb la nostra càmera. Si podeu fer fotografies pròpies seria genial! Si en trobeu de fetes, recordeu de guardar la cita!

Jo una vegada vaig tenir un llibre, que ara no sé on està, que era d’experiments, i un d’ells era com crear un arc de sant martí a la cuina de casa… Si algú s’anima, segur que ho podeu trobar pel Google!

Va, que entre tots, amb una mica de motivació podem fer alguna cosa xula!

Pregunteu a la classe de física i de química també…

Deixa un comentari

Núvol d'etiquetes

